Mirjana Bobić Mojsilović u Vukovaru


U sklopu projekta Žene sa istoka 2 čiji je nosilac Uduženje žena „Negoslavčanke”, u Srpskom domu u Vukovaru je 10. septembra održano književno veče sa Mirjanom Bobić Mojsilović.

Autorka Mirjana Bobić Mojsilović publici je poznata po tome što nema dlake na jeziku. Javno, na TV ekranima, kroz svoje romane i kolumne otvoreno govori o društvu i životu. Ono što ovu nekadašnju novinarku čini posebnom jeste njena toplina, veličina, susretljivost i poštovanje prema publici. Kroz razgovor sa novinarkom Jadrankom Jaćimović-Ivan književnica je pred više od 150 posetilaca, uglavnom ženske populacije, u Srpskom domu u Vukovaru predstavila svoju zbirku kratkih priča „Baba, nemoj ništa da me pitaš”. To je njena prva knjiga kojom je započela književnu karijeru i koja je nakon 25 godina doživela svoje novo izdanje dopunjeno sa devet novih priča.

– Inspiraciju za teme crpim iz sebe i oko sebe. Ono što garantujem to je sigurno jako dobar provod uz ove priče za one koji nemaju dovoljno strpljenja i koncentracije da dugo budu u jednoj temi, priče su uvek fantastičan izbor. Ovo su priče o ljubavi na jedan humorističan način kako sam ja to videla pre 20 godina, naravno, tu ima i ozbiljnih tema. Zbirka je dopunjena sa devet novih priča i zapravo je to slika naših života, takvih kakvi jesu – kaže Mirjana Bobić Mojsilović.

Osim promocije navedenog dela kojim je započela svoju književnu karijeru, ova spisateljka publici je predstavila i svoje viđenje sveta, napretka kao i puta kojim treba koračati kako bi bili srećniji, zadovoljniji i uspešniji.

– Pobediti predrasude znači ne odustajati, a predrasuda danas ima mnogo. Na životu mora da se radi, a ključ je u tome da ne dozvolimo nikome da nam ubije strast za životom, u igri, stvaranju i prirodnoj potrebi da nam bude lepo i da budemo srećni. Uopšte nije neophodno da neko ima puno para ili da ima 25 godina, brzi auto ili najmišićavijeg muškarca pored sebe, sreća ima puno drugih oblika. Traganje za srećom je već sreća – priča ova svestrana moderna umetnica koja za domaćine i publiku u Vukovaru ima samo reči pohvale.

– Oduševljena sam domaćinima, osećam se kao svetska zvezda. Održala sam sigurno nekoliko hiljada ovakvih večeri i imam već ogromno iskustvo. Kada izađem na scenu odmah vidim oči publike i po njima vidim da li ću izaći srećna ili ne. Večeras sam veoma srećna i mnogo vam hvala na tome, ako sam ja vas usrećila i vi ste mene sto puta više – dodaje Bobić Mojsilović.

Druga faza projekta

Projekat Žene sa istoka je pokrenut početkom 2022. godine sa osnovnim ciljem da poveže i osnaži žene iz srpske zajednice koje žive na području Vukovarsko-sremske županije, a koje se kao pripadnice ove manjinske grupe smatraju ranjivom grupom stanovništva.

– Mi smo u sklopu projekta omogućili ženama da tako jako ime dovedemo na istok Hrvatske i kako stvari stoje mislim da ćemo i u nekom narednom periodu vrlo brzo osigurati saradnju sa gospođom Bobić Mojsilović jer ona radi i pozorišne komade tako da već možda možemo da najavimo i neku predstavu tj. monodramu čiji je ona autor. U drugoj fazi projekta koja se trenutno provodi započeli smo sa kreativnim radionicama, večeras smo na književnoj večeri koja je protekla sjajno, te nastavljamo sa radionicama o srpskoj heroini Milunki Savić. Nakon toga nam po prvi put slede motivacione radionice koje će voditi Mara Majstorović, takođe ćemo imati radionicu o čuvenoj srpskoj matematičarki Milevi Marić Ajnštajn i za samu završnicu projekta ćemo imati monodramu glumice Vesne Stanković i to će ujedno biti završna konferencija projekta Žene sa istoka 2 – objašnjava predsednica Udruženja „Negoslavčanke” i voditeljka projekta Biljana Pejić.

Članice udruženja koje učestvuju u provođenju projekta, ali i mnoga druga publika koja ceni i prati delo i lik Mirjane Bobić Mojsilović uživala je u provedenoj večeri koja će se sigurno pamtiti.

– Večeras je bilo prekrasno, zaista sam oduševljena i sada kada sam čula da su knjige rasprodane, drago mi je jer sam ponela svoje od kuće da mi se književnica potpiše. Izbor tema koje nalazimo u delima je svakako nešto što se nalazi u našim svakodnevnim životima tako da mi se zaista dopalo i oduševljena sam pričama, sve je jednostavno i jasno rečeno a istovremeno tako duboko – izjavila je Maja Savić.

Među publikom je bila i Zorana Petković koja je na pomenutom projektu vodila radionicu dekupaž tehnike.

– Bilo je ovo predivno veče. Mirjana Bobić Mojsilović ima posebnu energiju koja mi se sviđa. Bilo je mnogo posetilaca što dovoljno govori o njenom imenu i delu. Nisam do sada čitala njena dela, pratim je na društvenim mrežama i znam njene radove. Pomalo sam bila skeptična da li novinari mogu zaista da pišu dobre romane ili su samo navikani, ali kupila sam večeras tri knjige i jedva čekam da ih pročitam – kaže Zorana.

Projekat Žene sa istoka 2 finansira Srpsko narodno veće iz Zagreba, nosilac je Uduženje žena „Negoslavčanke” a provodi se kroz rad koordinacije udruženja žena sa područja Vukovarsko-sremske županije.


Коментари